Μετά από χρόνια φημών και εσωτερικών αντιδράσεων, η Meta ξεκίνησε επισήμως τη δοκιμή διαφημίσεων στο WhatsApp. Η αρχή γίνεται από τη λειτουργία “Status” – το αντίστοιχο των Stories που γνωρίζουμε από Instagram και Facebook – όπου πλέον θα εμφανίζεται χορηγούμενο περιεχόμενο δίπλα στις ενημερώσεις από φίλους και επαφές.
Το Status βρίσκεται στην καρτέλα “Updates” και επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάζουν σύντομα κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο ή ηχητικά μηνύματα που εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες. Πλέον, μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Meta ξεκινά να ενσωματώνει διαφημίσεις από επιχειρήσεις, οι οποίες θα εμφανίζονται με παρόμοιο τρόπο όπως στα Stories του Instagram.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ιδρυτές του WhatsApp ήταν ανέκαθεν αντίθετοι με την εισαγωγή διαφημίσεων στην πλατφόρμα, κάτι που αποτέλεσε και έναν από τους λόγους αποχώρησής τους μετά την εξαγορά από τη Meta. Αν και η εταιρεία είχε “παγώσει” το σχέδιο το 2020, ο επικεφαλής του WhatsApp, Will Cathcart, είχε δηλώσει ήδη από το 2023 πως η ιδέα δεν είχε εγκαταλειφθεί.
Οι διαφημίσεις θα προσαρμόζονται στα ενδιαφέροντα του χρήστη με βάση “περιορισμένα” δεδομένα, όπως η πόλη ή η χώρα διαμονής, η γλώσσα, τα κανάλια που ακολουθεί και η αλληλεπίδρασή του με προηγούμενες διαφημίσεις στο οικοσύστημα της Meta. Ο χρήστης θα μπορεί να αλλάξει τις ρυθμίσεις του μέσα από το Meta Accounts Center, αν έχει επιλέξει να ενταχθεί σε αυτό.
Η Meta διαβεβαιώνει πως δεν θα πουλήσει ή κοινοποιήσει αριθμούς τηλεφώνου σε διαφημιζόμενους και πως δεν θα χρησιμοποιήσει τα μηνύματα, τις κλήσεις ή τις ομάδες των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.
Παράλληλα με τις διαφημίσεις στο Status, η εταιρεία ενισχύει και τη λειτουργία των “Καναλιών” (Channels), προβάλλοντας πλέον προτεινόμενα ή χορηγούμενα κανάλια όταν ο χρήστης πατά στην επιλογή “Explore”. Μάλιστα, σταδιακά προστίθεται και η δυνατότητα εγγραφής σε κανάλια για την παραλαβή αποκλειστικών ενημερώσεων.
Με περισσότερα από $160 δισεκατομμύρια έσοδα από διαφημίσεις μόνο το 2023, η Meta επεκτείνει σταθερά τη διαφημιστική της παρουσία σε όλες τις πλατφόρμες της – και πλέον, ήρθε η σειρά του WhatsApp.
Ακολουθήστε μας στα Social Media και στα Google News:
Διαβάστε περισσότερα στην κατηγορια Tech & Science